måndag 6 juli 2009

¤ Kärlekskrank

.




Nää, harkrankar är ju inga flugor. Men de är diptera, det vill säga tvåvingar. Liksom flugorna.

Till diptera hör flugor och myggor, och det är just vad harkrankar är, stora myggor. Stora snälla myggor.



De är så otroligt vackra med sina långa ben och graciösa rörelser.


Det är lite Nalle Puh över harkrankarna. De har ju inte så stor hjärna - det kan de ju inte ha med det där lilla huvudet.


Och även om de inte alls ser dumma ut, så ser de alla lite förvånande ut, över hela tillvaron tänker jag mig. De har i alla fall samma förvånade uppsyn varje gång jag möter deras blick.







Den här vackra fann jag när jag rensade rabatterna.


Och nästa vän är nog nykläckt, gissar jag på, när jag ser de väldigt "färska" gröna ögonen.





Inga kommentarer: